Visie

Veel kinderen hebben het moeilijk in deze tijd. Maar kinderen met gedragsproblemen of een beperking hebben daarnaast nog een extra uitdaging, hun handicap. Het is vaak moeilijk(er) om deze kinderen mee naar buiten te nemen, te laten spelen en om vriendjes en vriendinnetjes te laten hebben. En dat maakt het extra lastig voor deze kinderen om zelfvertrouwen te ontwikkelen en om zich welkom te voelen in dit leven.

Daarnaast is het vaak lastig om naar buiten te gaan, de natuur in. Terwijl dit zo essentieel is. De omgeving waarin wij ontstaan zijn, is voor veel (beperkte) kinderen ontoegankelijk. Dit moet anders. Hoe kunnen we echt verduurzamen als we het contact met de aarde kwijt zijn?

Hierin zien wij ( Chris en Steven) onze roeping. Wij willen speciaal voor deze groep kinderen wat betekenen. En wat is er mooier, meer primair en authentieker dan contact met dieren, ezels in het bijzonder. En dan op de aarde zijn, met echt licht, frisse lucht en natuur.

Waarom ezels? Therapie met paarden bestaat immers al en daar is redelijk wat literatuur over beschikbaar. Nou, wij zien dat ezels zeer geschikt zijn voor met name kinderen. Ezels hebben een zeer relaxte natuur. Daarnaast zijn ze kleiner en hebben ze schattige lange oren. Ze zijn buitengewoon nieuwsgierig en communicatief Dit kan het proces van contact maken versnellen, met name bij kinderen.

De vriendelijke interesse van de ezel heeft een schitterend effect op iedereen, maar op kinderen is dit heel bijzonder. Je ziet ze oplichten, dit is een ervaring! Een grote vriendelijke reus, die alle aandacht heeft voor jou! Alle zorgen verdwijnen naar de achtergrond en we kunnen weer echt even helemaal mens zijn!